SNÖBLANDAT REGN..

Snöblandat regn, nu?!.. Det suger verkligen hårt alltså! Jag är så otroligt less på detta väder nu, kan inte våren bara komma?! Det är verkligen riktigt nice att bara glida ut i solen.
Idag har jag ätit tacos till lunch och tittat på "dating in the dark". Har haft dåligt blodsocker hela dagen, verkligen legat högt! Blir så otroligt less! Har inte orkat göra någonting, somnade på soffan på eftermiddagen.

Dagens blodsocker;

kl 8.30 > 13.6 mmol/l
kl 12.30 > 12.4 mmol/l
kl 13.30 > 14.1 mmol/l
kl 16.45 > 19.1 mmol/l

Underbart fina blodsockervärden va? NOT! (Ett bra blodsockervärde ska ligga mellan 4-10 mmol/l)


Jag måste börja röra på mig mer på dagarna, ska börja med att ta en promenad varje dag vilket jag är skitdålig på. Kan vara därför mitt blodsocker är så rackarns högt? Jag rör på mig alldeles för lite. Dagen efter jag tränat har jag oftast mycket bättre blodsocker. Ja, så får det bli!

Jag är stolt över mig själv nu iaf, har varit ute på en promenad efter middagen trots att det verkligen öser ner snöblandat regn. Sprang ner till centrum för att hämta ut medicin på apoteket till mamma och det blev en riktig omväg hem, allt för lite motion. DUKTIG EMMET!


Så diabetiker, hur har era blodsockervärden sett ut idag? :)


Kommentarer
Postat av: Joakim

aah fan vad drygt! Men jag har faktiskt haft sämre än det där... typ 15, 19, 22, hela dagen.. skitjobbigt!



Jo jag trivs med humalog och lantus faktiskt!



Tack så mkt!

2010-04-21 @ 18:18:32
URL: http://diabetesmannen.blogg.se/
Postat av: Ida Alfredsson

Den blå ser tråkig ut irl. mattias som var med i Gävle hade den och som sagt. Den såg tråkig ut. Med de tre du räknade upp är mina favisar eller ja, jag gillar den gröna oxå =P

2010-04-22 @ 10:10:47
URL: http://yahiida.blogspot.com/
Postat av: Ida Alfredsson

Nu har jag handlat. Det blev två burkar mini majs, en liten burk keso och potatis... Hmm, jag hatar verkligen att handla.

2010-04-22 @ 12:11:12
URL: http://yahiida.blogspot.com/
Postat av: Ida Alfredsson

Jag fick ett papper från dietisten som jag skickade in och fick det här. Ring dietisten och se om du inte oxå kan få ett? :)

2010-04-22 @ 13:36:35
URL: http://yahiida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0