BAGARKUNGEN..

Ja, det är kanske mitt nya smeknamn?..

Idag har jag ägnat dagen åt att baka, baka och åter baka. Ikväll kommer släkten på födelsedagsfika eftersom jag fyller år på onsdag :) Och jag kan lova er att vi är experter på att fika i vår släkt, mys! ;)

 



Chokladbollar.




Rulltårta med sylt och grädde.



Kladdkakemuffins.

Och naturligtvis är..

Dessa bakverk både glutenfria och lite mer diabetesvänliga. Jag har tagit ungefär 50/50 av vanligt socker och diabetessocker. Jag menar, det är ju kul att själv kunna smaka på det man har bakat.

Hur gör ni diabetiker när ni bakar?

 

Efter allt bakande..

Tog jag ett blodsocker och det låg på 6.1 mmol/l. Bestämde mig för att ta en fikapaus och smaka på det ena bakverket samt ta en kopp kaffe i min ljuvliga djurgårdsmugg ;)
Jag kan lova er att det var ruggigt gott ;)

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Nu vattnas det lite i munnen på mig! ;)Ser riktigt gott ut!

2010-08-16 @ 15:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0