ETT BESÖK..

Hos min läkare på danderyd..

Blev det i måndags. Usch, inget jag egentligen tycker om men igår gick det lättare än vad det brukar. Jag kände mig mer bekväm med henne, vilket är kanonbra.
Alla mina prover som jag lämnat såg bra ut, allt utom ett.. Mitt hba1c hade stigit till 7.5, vilket inte är okej någonstans när jag alltid legat runt 6. Berättade även för henne att jag inte kan lägga mig med ett blodsockervärde under 15 mmol/l för då vaknar jag med insulinkänning (lågt blodsocker) och det är ju inte acceptabelt att behöva ligga så högt. Så vi satt och pratade ett tag och kom fram till att jag borde flytta min lantus till morgonen istället för att ta den på kvällen. Så nu är man lite försökskanin igen ;)

Igår tog jag min lantus kl 13.45 istället för 17-18 när jag egentligen brukar ta den. Skulle även ta den runt 13 idag med för att sedan imorgon flytta ned den till frukosttid. Lantus är ett långverkande insulin som ligger som bas i kroppen under 24 timmar. Jag hoppas att det hjälper och att mina blodsockervärden faller tillbaka till sitt normala, håll tummarna!

 

Be strong!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0