LYCKA..

Ja, det är verkligen lycka..

Igår kväll när jag kom hem från täby centrum hade jag ätit 1 cheesburgare och druckit en stor smoothie, det var alltså min middag.. Hade då ett blodsockervärde på 9.1 mmol/l innan jag åt och tog 4 e humalog. När jag sedan kommer hem har jag ett värde på 21.4 mmol/l vid klockan 19.30.. Herregud, blev visst på tok för lite insulin för det där och jag kan lova er att jag inte mådde bra alls på kvällen. Gav mig några extra enheter insulin och gick ned lite, sen somnade jag visst.. Imorse vaknade jag på 15.9 mmol/l och även då blev det extrainsulin till frukosten.

Det är inte förräns nu jag äntligen har fått till ett bra blodsockervärde igen, ligger nu på 5.4 mmol/l och mår som en pärla. Det är så fruktansvärd stor skillnad på mig när jag ligger dåligt och när jag ligger bra.

 

Så nu är jag stolt att jag vann striden igen tillslut! :)


Kommentarer
Postat av: Marina

Jävla bråkigt de där men tur att de vart bättre

2010-08-20 @ 21:47:42
URL: http://marinamelody.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0