PROVSVAR..

Som jag tidigare nämne lämnade jag ju blodprov (HBA1C)..

För en vecka sedan och i torsdags ringde jag till danderyd för att få reda på resultatet. Och det var som väntat, men ändå lite bättre än vad jag trodde. Blev dock lite besviken ändå men jag vet ju vad det beror på. Hur som helst, mitt HBA1C visade 7.0% vilket är en aningen högre än vad jag brukar ha. Diabetessköterskan brukar vilja att mitt värde ska ligga på ungefär 6% eller straxt över men inte uppåt 7%.. Hon jag pratade med sa att det var ju ingen katastrof och jag förklarade varför det låg som det gjorde. Sist hade jag 5.9% men det var lite för lågt för min del. Så nu är mitt mål att till nästa gång vara tillbaka på mina 6% igen. Jag ska segra! Det är viktigt att komma ihåg att det är jag som bestämmer och inte sjukdomen, men ibland är det svårt och då får man påminna sig om att det är jag som är den starka av oss.

Jag ska segra, jag är den starka, det är jag som bestämmer..


Kommentarer
Postat av: Ida Alfredsson

Blodsocker, blodsocker och mer blodsocker. det kommer gå, jag håller tummarna. Själv låg jag på 5.6 förra gången.

2010-05-04 @ 11:55:44
URL: http://yahiida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0