EN SNABBVISIT..

På förskolan idag..

Jag hann precis innanför dörren på förskolan idag innan det var dags att äta mer. Jordens brak-känning. Gick hemifrån med ett blodsocker på 7.2 mmol/l, hade då ätit frukost för ungefär 30 minuter sedan. Har ungefär 8 minuters gångavstånd och kommer dit med 1.8 mmol/l i blodsocker. Ut i köket för att kasta i mig lite yoghurt, mjölk samt smörgås. Sitter i personalrummet i ungefär 40 minuter och mår bajs, huvudvärken smyger sig på samt illamåendet. Usch, jag hatar dessa brak-känningar! Otroligt påfrestande för kroppen.. Så jag fick gå hem!

Jag är oerhört..

Tacksam att jag har så förstående arbetskamrater! :) Och något som gjorde mig glad var att jag hörde att ena personalen förklarade för hela barngruppen om min diabetes, vad som händer i kroppen och vad man måste göra, som att ta sprutor och mäta blodsockervärden. Superskönt att även dem har lite förståelse om varför det blir som det blir ibland! :)

Idag blir det..

En liten soft dag med andra ord. Blodsockret låg nyss på 11.2 mmol/l så det är skönt att det inte hittills har blivit värsta rekylen. Ska dricka massa vatten och bara ta det lugnt så att huvudvärken och tröttheten försvinner..

Peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0