DIABETES..

Trots det höga..

Blodsockervärdet efter träningen igår så vaknade jag med ett STRÅLANDE blodsockervärde - 6.3 mmol/l. Det är sådant som gör att man vaknar med ett leende på läpparna. Jag känner mig typ speedad idag, massor av energi. Den känslan gillar jag! (:


Och jag älskar känslan av att ha lyckats, att det är jag som styr denna sjukdom och att det inte är den som ska styra mig. Jag tog lite insulin, åt en macka och drack en kopp te och sedan slank det ner lite godis. Jag var så sjukt sugen och jag gav mig fan på att jag skulle lyckas få till värdet ändå. Och yes, jag lyckades! (: 


Jag har även hämtat ut paket på posten, det var ett par dagar sedan men jag har varit sjukt seg på att öppna det. Inget superroligt paket direkt men det var trevligt när jag öppnade det.. Jag har fått  en ökning av teststickor som jag bad om, det tackar vi för. Jag tycker att det är skönt att ha ett lager hemma så att man inte alltid behöver skicka dessa lappar. Jag har även övergått till 5 milimetersnålar istället för 8 milimeters, så dom fanns också med i leveransen. Och dessutom har jag skaffat ett konto på vårdguiden så att jag lättare kan skicka efter och ha en överblick över mina diabeteshjälpmedel. Kanoners! (:

 


Teststickor, lancetter och pennkanyler..


Kommentarer
Postat av: Ida Alfredsson

Jag ska ned till apoteket och hämta ut mina grejer idag =D Fått nya stickor till mobile mätaren. Äntligen lyckats att tjata till mig det =P

2011-02-18 @ 10:38:24
URL: http://wooolengirl.blogspot.com/
Postat av: Ida Alfredsson

Absolut, jag gillar dom skarpt =)

2011-02-18 @ 11:16:07
URL: http://wooolengirl.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0