BAD DAY.

Idag har jag..

Haft en riktigt dålig diabetesdag och då blir man faktiskt himla less, rent ut sagt!

Det började redan igår kväll då jag doserade fel enheter vid ett högt blodsockervärde innan träningen. Drog upp till 2e men skulle vridna ned till 1e med tanke på att jag skulle träna. Dock vred jag doseringsknappen åt fel håll, vilket resulterade i att jag fick i mig 3e humalog. Totalt mitt eget fel eftersom min fokus inte låg till 100% på sprutan, bara att ta lärdom av det.

Efter en liten stund hade mitt blodsocker sjunkit från 18.0 till 4.5 mmol/l och jag förstod att detta skulle resultera i en riktig insulinkänning (lågt blodsocker) om jag inte åt något fort. Stoppade i mig massa dextrosol och mådde lite bättre efter en stund. Tyvärr fick jag lägga ned innebandyn tidigare än de andra.

Imorse skulle jag..

Upp tidigt eftersom jag skulle till norrtälje för att klippa mig. Klev upp lite innan 06.00. Blodsockret låg på 14.1 mmol/l innan frukosten. Tog lite insulin och åt frukost innan det var dags att gå. På bussen till norrtälje började att känna mig konstig, tog ett blodsocker och det var på väg att bli lågt. Stoppade i mig en massa dextrosol men trots det sjönk mitt blodsocker bara ännu lägre. Detta resulterar i att jag stoppar i mig ännu mer, både dextrosol och en banan.

Efter ungefär 50 minuter senare steg blodsockret, kunde då mäta ett värde på 6.9 mmol/l. Superskönt tänkte jag men anade dock att jag skulle stiga något fruktansvärt därefter. Satt mig i frisörstolen kl 09.10 med 12.2 mmol/l i blodsocker. En timme senare mätte jag ett blodsocker igen, 22.0 mmol/l. Usch. Tog insulin och promenerade iväg med några kompisar. Efter ett tag var jag tvungen att ta ett blodsocker igen eftersom jag kände mig väldigt konstig - 27.7 mmol/l. Blev då ännu en spruta med några enheter insulin till och därefter sjönk det, tack och lov!

Jag hatar dessa..

Dagar då diabetesen inte alls vill som jag vill. Det är jättesvårt att veta hur man ska göra men jag är tacksam att jag klarade mig ur det. Jag missade dock innebandyträningen idag på grund av detta. Kroppen är helt matt och huvudet spränger. Hade även väldigt ont i ryggen ett tag, förmodligen ett tryck mot njurarna. Och till råga på denna dag så fick jag en insulinkänning igen, precis när jag skulle gå till samlingen så jag blev kvar hemma.

Nu ska jag..
Gå och lägga mig. Jag är väldigt trött fortfarande, trots att jag somnade ett par gånger hemma hos hjärtat efter den sista insulinkänningen vid 17.30. Det tar på krafterna vill jag lova!

 

Och by the way, jag blev väldigt nöjd med min nya frisyr. Eller ny och ny, men efter klippningen. Så nu är det kortare och betydligt snyggare. Imorgon ska jag styla upp den efter en ny idé, hoppas frillan vill som jag vill! :)

I will stay strong, I will fight, I will win!

/ Diabetikern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0