DIABETES.

Diabetesen mår..

Så mycket bättre nu och det gör jag med. Håller jag bra värden mår jag bra, det är ganska logiskt egentligen. Detta beror förmodligen på att jag tränar minst 4 ggr i veckan och äter helt annorlunda. Kost och motion är i princip a-o för att må bra och det är något som diabetesen mår mycket bra av.

Jag kan säga att jag märker väldigt stor skillnad när jag tränar och när jag inte tränar. Det ger utslag på blodsockervärdena direkt eftersom det sker en förändring.

Idag har mitt högsta blodsockervärde varit 9.0 mmol/l. Det är grymt jobbat! :)

Som ni kanske..

Har noterat så utesluter jag kolhydrater till lunchen. Detta är en metod som fungerar mycket bra för mig. Däremot så äter jag en liten mängd med kolhydrater till middag de dagarna jag tränar. Då håller jag ett stabilare blodsockervärde under träningen och kan oftast träna utan att få några låga blodsockervärden. Och efter träningen äter jag något igen eftersom träningen sänker blodsockret några timmar efteråt.

 

Har jag inte ätit ordentligt efter träningen brukar jag nästan alltid vakna med ett lågt blodsockervärde, det vill säga under 4.0 mmol/l någon gång under natten, oftast nångång mellan 04.00-07.00. 

Har ni några frågor, får ni hemskt gärna lämna en kommentar. 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Får du sänka doserna mycket när du tränar? Jag håller på att försöka få till det med pumpen och träning och det går väl sådär...

Jag är superkänslig för kolhydrater på morgon och lunch, blir tokhög av minsta lilla. Jag äter också mina på middagen, funkar ju jättebra eftersom motionen oftast sker på kvällstid.

2011-01-19 @ 22:12:32
URL: http://egobuffa.blogg.se/
Postat av: Hanna

Får du sänka doserna mycket när du tränar? Jag håller på att försöka få till det med pumpen och träning och det går väl sådär...

Jag är superkänslig för kolhydrater på morgon och lunch, blir tokhög av minsta lilla. Jag äter också mina på middagen, funkar ju jättebra eftersom motionen oftast sker på kvällstid.

2011-01-19 @ 22:12:41
URL: http://egobuffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0