KVÄLLSFIKA..

Sitter med mitt..

Kvällsfika och bloggar. Som diabetiker är det jätteviktigt att äta något efter att du har tränat, annars sjunker blodsockret så att du får ett för lågt blodsockervärde, en såkallad insulinkänning. Ett tillstånd som inte är speciellt trevligt vill jag lova. Det är väldigt obehagligt.
Jag brukar bli som att jag är i min egna värld, darrig, klumpig och få hjärtklappning. Om en diabetiker får en insulinkänning är det jätteviktigt att man får i sig något att äta, gärna något sött som till exempel - läsk, en godisbit, dextrosol, en smörgås, ett glas mjölk eller liknande.

Kvällsfika..

Turkisk yoghurt med några russin i, fiberbröd med tomat och gurka samt en kopp kaffe! :)


Peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0