KRÅNGEL-DIABETES..

Usch vilken..

Bökig dag det har varit med diabetesen idag. Det började att jag vaknade runt 23.30 igår med världens hjärtklappning och skakningar. Bara att gå upp och äta. Hade då ett blodsocker på 3.9 mmol/l men hade även mer aktivt insulin i kroppen.
Sedan dess har de flesta värdena varit höga, vilket har medfört att jag har varit trött och seg idag. Inte förrän framåt eftermiddagen började jag få koll på blodsockret och det är inte förren innan middagen som jag mätte ett värde som jag verkligen mår bra på.

 

Dagens blodsocker;

 

Kl 08.00 - 17.9 mmol/l

Kl 09.15 - 14.2 mmol/l

Kl 09.30 - 13.9 mmol/l

Kl 10.00 - 14.9 mmol/l

Kl 11.00 - 15.4 mmol/l

Kl 14.00 - 4.2 mmol/l

Kl 15.00 - 11.2 mmol/l

Kl 16.30 - 7.0 mmol/l

 

Jag är otroligt..
Glad att jag har gjort min diabetestatuering. Imorse innan jag gick till jobbet så tittade jag på den och kände mig verkligen peppad att få ordning på blodsockret igen, även om det tog lite tid. Jag har pysslat med många blodprovstagningar och småduttat med insulin under dagen för att få ordning på detta. Och se - jag vann tillslut! (:

 

Peace!


Kommentarer
Postat av: Anna S

Vet hur jobbigt det kan vara med blodsockret när det svänger och inte ger med sej. Diabetes kan vara riktigt krångligt och tålamodsprövande många gånger!



Grattis till tatueringen med. Förstår att du känner dej glad över den.

2011-06-23 @ 08:01:28
Postat av: Linda

Hej hittade din blogg idag av en slump. Jag undrar vad du fick för hjälp under dina första skolår? hade du någon resurs som hjälpte dig med insulinet osv. Har en son som ska börja ettan nu i höst och har haft sin diabetes i 1 1/2 år.



Tack för att du bloggar om din diabetes:)



Mvh Linda

2011-08-11 @ 10:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0