BLODSOCKERVÄRDEN..

Gårdagens blodsockervärden..

Låg faktiskt mycket bra, jag är grymt nöjd! Det är skönt när man har stabila blodsockervärden, då mår man mycket bättre.

Tänkte dela med mig lite av hur gårdagens vanor såg ut - blodsockervärden, vad jag åt / drack samt insulindoser till det..

 

09.00 - Innan frukost; 4.9 mmol/l. - Kaffe med mjölk, lite oboy, fiberbröd med ost, turkisk yoghurt med hallon/blåbär i. - 20e lantus och 2e humalog


12.00 - Efter frukost;
7.7 mmol/l.


13.30 - Innan lunch;
6.8 mmol/l. - 1 ost- och baconkorv, 1 avocado, keso, kokta herrgårdsgrönsaker samt vatten. Kaffe med mjölk efter maten. - 1e humalog


14.30 - Efter lunch;
11.3 mmol/l.


16.20 - Mellan lunch och middag;
9.4 mmol/l. - 1 grillad korv utan bröd med lite ketchup och senap.


18.30 - Innan middag;
7.4 mmol/l. - Bakad potatis med skagenröra samt lite apelsinjuice. - 3e humalog


19.45 - Efter middag;
4.9 mmol/l. - Ett glas oboy.


21.45 - Kväll:
11.0 mmol/l.

 

Gårdagens högsta..

Blodsockervärde var alltså 11.3 mmol/l, vilket faktiskt är helt okej. Jag är nöjd! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0