TISDAGSEFTERMIDDAG..

Tidig morgon imorse..

Klockan ringde straxt innan 06.00. Duschade, gjorde mig i ordning och åt frukost. Strålande blodsockervärde till frukosten - 6.9 mmol/l, det gjorde mig glad! :) Traskade sedan till jobbet vid 7.15 och redan då värmde solen på benen. Supermysigt väder idag verkligen, nu är våren på väg! :)


Idag glömde jag helt bort att ta min lantus på morgonen, brukar ta den runt 09.00-snåret men det tänkte inte jag på idag, full fart på förskolan nämligen. Runt 11.30 kom jag på att jag inte tagit lantusen så den blev lite sen idag.. Hade då ett blodsocker på 11.9 mmol/l så det var ju ingen jättekatastrof. Imorgon får jag ställa ett alarm så att jag verkligen kommer ihåg att ta den. Man har så mycket annat i huvudet när man jobbar.

Slutade tidigt idag, 13.00. Så nu ska jag ta mig en kopp kaffe och titta på säsong fem av tre kronor som jag har lånat av forsman. Det var längesen jag tittade på tre kronor nu.

Peace! :) 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Känner igen det där. Fick sluta att dela upp Lantus ett tag för jag glömde nästan jämt att ta morgondosen=)



Tre kronor är ju riktig nostalgi=))



Hare gott!

2011-03-16 @ 10:35:53
URL: http://egobuffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0