UTMANING..

Som jag utlovade..

Igår kväll så har jag nu antagit utmaningen som jag hittade på hannas blogg. I grunden är det en utmaning som hon antog och sedan utmanade vidare till folk med diabetes, en utmaning som jag givetvis hakade på.


Vad innehåller din väska för diabetesprylar?



I min väska hittar man..

- Lantuspenna (långtidsverkande insulin)
- Humalogpenna (snabbverkande insulin, även kallat måltidsinsulin)
- Pennkanyler (nålar till insulinpennorna)
- Blodsockermätare (glucocard x-meter)
- Teststickor till blodsockermätaren
- Blodprovstagare (stickifingretmojäng)
- Lancetter (nålar till blodprovstagaren)
- Dextrosol (vid lågt blodsocker)



Där ligger allt i sina fodral, mycket smidigt! :)

Utmanar alla diabetiker som läser min blogg. Vad innehåller din väska för diabetesprylar?!


Kommentarer
Postat av: Hanna

trodde också att det var något på fingret men testade två gånger varav andra gången med vältvättat finger;) 18,8 båda gångerna, illamåendet bekräftatde värdet också. Ibland är kroppen ett enda stort mysterium=)



Ser att du, precis som jag, har flera öppnade dextropaket=) Ligger jag lågt tar jag det första paketet jag får tag på...och öppnar=)



Ha en bra dag!

2011-03-08 @ 12:24:21
URL: http://egobuffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0