ÄVENTYR!

Imorse vaknade jag med ett högt blodsocker, det låg på 17.9 mmol. Usch, inge vidare trevligt måste jag säga. Man mår liksom inte bra när det ligger så högt. Tog 6 enheter humalog och åt en knäckemacka med ost på samt en tallrik fil.
Passade även på att städa mitt rum eftersom blodsockret sjunker när man håller igång och nu hade det gått ned till 9.6 mmol. Så himla skönt! Idag blir det lunch vid 14.00 eftersom middagen blir lite senare idag. Ska nämligen träffa mitt gamla gymnasiegäng över middag, ska bli så himla roligt då vi inte har setts på ungefär två år! :) Hoppas bara att vädret tillåter också eftersom jag har en bra bit att åka.

Hur gör ni diabetiker när ni vet att ni till exempel som jag idag, ska äta middag lite senare än vanligt? Försöker ni också förskjuta måltiderna under dagen lite, så att det inte blir för långt mellan insulindoserna? Eller hur gör ni? Blir det för långt mellan måltiderna med insulinet brukar jag få ett väldigt högt blodsocker, ett tecken på att kroppen behöver mer insulin.

Kommentarer
Postat av: Nora

Jag brukar försöka få in ett extra mellanmål om jag vet att jag ska äta sent och tar då lite extra insulin. Brukar blir yoghurt med banan och müsli, lite mycket kolhydrater kanske men det behövs om jag ska äta sent. Detta gör att jag slipper både känningar och för högt blodsocker på grund av fr lite insulin i kroppen :)

2010-02-23 @ 16:24:04
URL: http://noragyll.blogg.se/
Postat av: Nora

Haha, hej igen! Som svar på blodsockermätarenfrågan: Jag trivs bra med den, skönt att den visar tid, datum och senaste blodsocker. Däremot gillar jag inte att den piper när man tester, det går inte att vara så diskret med den på det sättet :/

2010-02-23 @ 16:28:50
URL: http://noragyll.blogg.se/
Postat av: Ida Alfredsson

Jag har pump och äter därmed när jag är hungrig =P

Är inte alls noga med det där med tider eller så.

2010-02-23 @ 17:14:02
URL: http://yahiida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0