LUNCH!

Precis som jag trodde så skulle mitt blodsocker som var lite högt efter frukosten, 12.8 mmol, gå ned. Innan lunchen hade jag ett värde på 3.7 mmol så det blev till att ta några tuggor av maten och lite mjölk innan jag tog mitt insulin och åt resten av lunchen.
Jag åt makaroner med korvstroganoff samt drack ett glas mjölk. Till det tog jag 4 enheter humalog eftersom jag hade en insulinkänning precis vid lunchen.

Hur gör ni när ni får en insulinkänning precis innan ni ska ta insulin i samband med en måltid?

Ikväll kommer det att bli lite sötsaker eftersom det är alla hjärtans dag. Jag tycker absolut inte att man ska ruta in sig bara för att man har diabetes, det gäller bara att prova sig fram och se vad som fungerar och inte fungerar. Det är så man lär sig.
Jag kommer att fira alla hjärtans dag tillsammans med min flickvän. Det blir middag och sen efterrätt. Jag får se vad blodsockret ligger på innan middagen så får vi se om jag kanske behöver ta någon extra enhet insulin ikväll, med tanke på efterrätten. Ska inte äta så mycket, men jag vill inte få ett skyhögt värde efteråt. Det är tur att det finns blodsockermätare! ;)

Detta står på menyn ikväll;


varmrätt - kycklingtacos med guacamole

efterrätt - bär med riven vit choklad, serveras med gammeldags vaniljglass

Glad alla hjärtans dag alla, sprid kärlek och ta hand om varandra! :)




Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag gör precis som du gjorde där. Att först äta lite mat för att få upp blodsockret, sedan tar jag min insulindos. :)



Kolla in dagens tips hos mig!

http://www.diabetestypett.blogg.se

2010-02-15 @ 14:00:04
URL: http://diabetestypett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0