TITTA HIT - DIABETIKER!

Det kan vara bra att man har något på sig som visar att man är diabetiker när man är ute, ifall man skulle trilla ihop någonstans eller dylikt. Här är två bra exempel på produkter som finns. 

 

Ett diabeteshalsband samt ett id-kort som visar att du är diabetiker. På baksidan av halsbandet kan du gravera in ditt personnummer, namn, telefonnummer till någon anhörig, med mera. Och på id-kortets baksida står det "Jag har diabetes, om jag påträffas omtöcknad men kan svälja, ge mig något sött, socker, mjölk eller söt dryck. Om jag är medvetslös för mig till närmaste läkare eller sjukhus." Och denna text står även på engelska.

Här kan du beställa dessa produkter;
http://www.diabetes.se/Templates/Extension____252.aspx?CatID=248

Själv har jag både id-kortet i min plånbok + att jag har beställt diabeteshalsbandet. Halsbandet har dock inte kommit ännu men jag lägger upp en bild när det har kommit och jag har satt på mig det :)

Har ni något med er som visar att ni är diabetiker?


Kommentarer
Postat av: jenny

Jag har också Id kortet i plånboken..



Tyvärr tror många om man har halsbandet att de bara är en fin blomma.. Dock har jag ett halsband i guld där de inte finns någon text eller dylikt..

2011-03-30 @ 20:19:09
URL: http://jenny89bengtsson.blogg.se/
Postat av: solveig norberg

Jag är ute o letar ett diabetes halsband,

fick just se att du har ett i guld.

Var har du köpt det o vad kostadar det ?

Jag har nikelallergi så det är bara guld som gäller.

Bästa hälsningar Solveig

2012-03-10 @ 10:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0