STRÅLANDE FREDAGSMORGON..

Ute skiner..

Solen och det blåser lite lätt. Det är fredagsmorgon och jag är ledig idag. Jag har precis ätit en lite "lyxigare" frukost bestående av en toast och ett halvt äpple. Och dagen till ära dricker jag mitt morgonkaffe i ett stort glas, mycket gott! :)


Igår höll jag..
På att bli tokig på min diabetes, låg mestadels lågt i blodsocker trots att jag tog väldigt lite insulin hela dagen. Hade 5 känningar, låg oftast på 3.3 mmol/l. Fick en känning när jag och hjärtat stod och lagade middagen, tacos. Drack ett stort glas oboy och sedan åt vi en stund senare. Tog då enbart 2e humalog och en timme senare hade jag 3.3 mmol/l. Så det var bara att äta mer. Inte speciellt roligt när man inte är ett dugg hungrig, men tillslut blev det en macka och ett glas oboy till, med en sked extra oboypulver i.

Innan jag skulle somna, ungefär 4 timmar senare, så hade jag ett blodsocker på 18.8 mmol/l, tog 1e humalog och gick sedan och la mig. Imorse blev det lite senare frukost eftersom jag ville sova ut, vaknade då på 10.8 mmol/l. Så idag hoppas jag på att slippa några känningar tack! :)


Peace!


Kommentarer
Postat av: Anna S

Det är så jobbigt när blodsockret lägger sej sådär lågt hela tiden. Jag blir inte klok på hur det hänger ihop ibland, varför bs svarar på mat/socker ibland och ibland inte.



Skönt i alla fall att morgonvärdet var rätt OK!



Peace till dej med! :)

2011-05-20 @ 11:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0