UNDERBAR..

Kväll tillsammans..

Med hjärtat mitt. Det blev en jättemysig och god middag på jensens - ryggbiff med smörstekt potatis, grönsaker och tzatziki och till efterrätt delade vi på en banana splitt, muuuums! (; 

Dessutom gjorde vi något som vi är extremt dåliga på, att samla lite foton på oss tillsammans. Dock dog min kamera under kvällen eftersom den inte var fullt laddad, så några bilder från middagen kommer en annan dag! (:


Blodsockret låg..
kanonbra innan middagen, 6.0 mmol/l. Tog sedan 2 extra enheter till efterrätten (innehåller ju både banan, glass och chokladsås) men blev låg efter en timme ungefär, då var blodsockret nere på 3.6 mmol/l. Då kan vi dra slutsatsen att det blev lite för mycket insulin i jämförelse med vad jag åt.
Tur att jag alltid har dextrosol med mig. Köpte även en glutenfri minibar som jag aldrig har smakat förut. Två flugor i en smäll tänkte jag. Jag fick smaka den + att den hävde min känning. Den var dock inte så god men blodsockret har stabiliserat sig fint. Tog precis ett värde, nästan 2 timmar senare och hade fina 7.1 mmol/l. Har ätit en knäckemacka nu så att blodsockret inte blir lågt under natten.


Ett stort tack till min älskade som bjöd på kvällens middag! (:


Peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0