KVÄLLSÄVENTYR..

Tillsammans med malin..

Träffades runt 16.30 för att ta tåget in till storstaden, stockholm. Tänkte att vi skulle äta middag på mc donalds på fridhemsplan, men så blev det inte. Och anledningen till att det inte blev någon hamburgare för våran del var att dem inte hade glutenfritt bröd, fy skäms! Sedan tänkte vi äta på någon grill, men snubben i grillen kunde ju inte ett ord svenska knappt så han kunde inte besvara min fråga om det var gluten i korven. Han förstod inte ett ord. Jag stod där som en mupp och försöke fråga efter korvförpackningen så att jag kunde läsa innehållsförteckningen och han svarar att han har korv med bröd. Hallå?! Pinsamt!
Tillslut blev det middag på en pizzeria som vi hittade, såklart sallad för min del. Hade då ett blodsocker på 7.4 mmol/l! :)
Efter middagen begav vi oss mot biljarden. Spelade fem matcher och malin vann tre och jag två. Grattis! :) Därefter känner vi oss rätt nöjda och sätter oss på tunnelbanan hem. Då händer det roliga..
När vi kliver på sitter det två tjejer och råglor på oss. Och så ringer min telefon, jag tar samtalet och lägger på nästan lika fort igen. Och då hör jag hur ena tjejen säger till den andra "är det där tjejer?".. "ja, jag tror det" svarar den andra och jag börjar garva och säger att "ja, vi är tjejer".. Riktigt pinsamt hur diskreta folk försöker vara men inte lyckas. Lite roligt tycker jag!

Tänkte bjuda..

På några bilder från biljarden också när jag ändå är i farten..


Bestämde även att..

Den som förlorade första matchen fick bjuda på fika efter biljarden och såklart förlorade jag den matchen. Så det var bara till att slänga upp plånboken och bjuda malin på en milkshake. Själv drack jag en liten latte :)

 





Och med dessa ljuva bilder..

Säger en trött diabetiker - godnatt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0