DAGENS BLODSOCKER!

Idag har mitt blodsocker legat bra hela dagen och jag har verkligen mått bra :) Det har legat på en väldigt jämn nivå hela dagen. Otroligt skönt, speciellt med tanke på att det har varit lite krångligt föregående vecka.

Dagens blodsocker;

kl 4.40 - 9.4 mmol/l

kl 8.15 - 8.2 mmol/l

kl 9.15 - 9.7 mmol/l

kl 12.30 - 9.6 mmol/l

kl 14.30 - 8.6 mmol/l

kl 15.10 - 6.9 mmol/l

kl 15.30 - 7.3 mmol/l

kl 16.40 - 9.2 mmol/l

kl 19.00 - 7.8 mmol/l

kl 20.30 - 9.1 mmol/l

kl 21.55 - 11.3 mmol/l

 

Ska då tillägga att jag mår som bäst då jag ligger mellan 7-10 mmol/l. Kanske anses lite högt för vissa diabetiker, men det är olika för person till person.


Kommentarer
Postat av: Ida Alfredsson

Är det för att kroppen vant sig att ligga snäppet högre eller har det vart så från början?

Jag hade i början av min diabetes (under 2-3år) ett högt bls för då mådde jag som bäst. Jag tog aldrig ned bls till normal nivå för jag funkade bra som jag hade det. Men nu när kroppen är van vid det lägre mår jag mycket bättre och känner lättare av värden över 10 och under 2 (ja jag känner mina känningar sent)

2010-03-10 @ 23:24:08
URL: http://yahiida.blogspot.com/
Postat av: catta

Hej tjejen!

bra värden under dagen!

vad har du för hba1c ????



andvänder du pennor?

ja kör på pennor nu slutade pumpen för ngn vecka sedan då ja hamnade i ketoiner o spydde hela tiden!

men kommer ta tbx den sen!!!. lite mycket i mitt liv just nu!!!!



hopopas allt är bra! lÄnka görna bloggarna skulle vara ngt?

kram catta

2010-03-10 @ 23:49:43
URL: http://diabetesochtraning.blogg.se/
Postat av: Ida Alfredsson

Med andra ord har du samma "problem" som jag hade tidigare. Jag fick känning symptom redan vid fem för att jag låg så högt om dagarna. Men tar man någon dag och skiter i de "känningarna" utan är noga att kolla bls så trycker man det på "normal" nivå igen. Men då får man va duktig med bls ett tag och försöka hålla det där nere. =)

2010-03-12 @ 12:22:59
URL: http://yahiida.blogspot.com/
Postat av: madelene

du har ju bra värden du jag har okså diabetes jag är 10 år <3<3<3

2010-03-18 @ 15:58:34
URL: http://www.gosupermodel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0