FUNDERSAM..

Jag är mycket..

Fundersam just nu kan jag säga och det har jag varit ett tag nu. Jag har två olika blodsockermätare och jag känner att min äldsta blodsockermätare är mer pålitlig än den nya. På senaste tiden har jag varit tvungen att använda min nya eftersom jag inte längre hade några teststickor till den gamla.

Jag har flera gånger provat att ta blodprov på båda två samtidigt och den nyaste mätaren visar nästan alltid ett blodsockervärde som är 2-3 steg är högre än vad den andra säger. Och jag har på senaste tiden känt mig väldigt svag när jag har mätt ett värde på 5.0 mmol/l på den nya apparaten. Jag har liksom känt som att jag har en insulinkänning. Och hade jag mätt på min gamla mätare hade den ju rent tekniskt visat 3.0 mmol/l, vilket faktiskt är ett lågt blodsockervärde.

På torsdag ska jag träffa min diabetessköterska på danderyd, då ska jag minsann kolla hur detta kan komma sig. Det är ju väldigt konstigt. Bestämt mig för att återgå till min gamla mätare nu igen, trots att det är mer pill med den.

Fler diabetiker som råkat ut för detta?

Peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0