MÅNDAG..

Usch, jag är..

Hemskt dålig på att blogga på helgerna. Då har jag så mycket annat för mig att jag faktiskt inte alls sitter vid datorn. Så på måndagar brukar det bli en liten helgresumé, vilket det även blir denna måndag! :)

Fredagen spenderades..

Tillsammans med ett gäng underbara människor. Det började med att vi åt middag på mc dondald's för att sedan bege oss upp till tegelbruket för att dricka en bira innan derbymatchen i tibblehallen. Och jag blev mycket glad eftersom dem serverar ölen sol på tegelbruket. Eftersom jag är glutenintollerant kan jag inte dricka speciellt många ölsorter. Corona och sol är dem enda jag kan dricka om man bortser från den finska ölen saxon som är helt glutenfri. I corona och i sol har livsmedelsverket inte kunnat påvisa gluten. Jag drack en sol och kände absolut inga symtom alls, nice!


   

Ett hett tips är att servera dessa öl med en limeskiva i, mycket gott! :)

Hur som helst, vi tittade på matchen där aik vann efter sudden. Hagberg i caperiotäby gjorde ju lätt det snyggaste målet för kvällen. Med två sekunder kvar av ordinarie matchtid drar han på ett riktigt skott, från absolut ingen vinkel alls, rätt upp i vänstra krysset. Och jag vill lova att det var stämning i tibblehallen när han sätter 8-8! :)

Efter matchen promenerade vi hem till alex där vi umgicks hela kvällen. Jag älskar vårat lag, det är så underbara människor. Det pratades, skrattades, kramades och jag tror att alla hade en grym kväll.

I lördags..

Blev det en ganska lugn dag. Framåt eftermiddagen begav vi oss - jag, hjärtat, björn och ida till täby centrum för att handla födelsedagspresenter till hanna och katta. Klockan 18.00 var vi bjudna hem till hanna på födelsedagsmiddag så kvällen spenderades ute på vischan. Blev inte sådär jättesent faktiskt med tanke på att jag och hjärtat skulle spela match morgonen efter.

Söndagen började..

Med match på förmiddagen. Klockan 09.00 satt vi i bilen påväg mot solna för att krossa västerort. Laget hade en bra inställning och klockan 10.30 var det matchstart. Första perioden slutade 1-1. Pausvila och snack och därefter vände det totalt. Vi vann andra perioden med 8-0, inte illa! ;) Slutsiffrorna i matchen blev 9-4 till oss. Sjukt bra jobbat brudar! Jag är nöjd med min egna insats, fick sätta 2 mål och det var ganska längesedan det lossnade för mig så det var skönt faktiskt. Jag jobbade på bra hela matchen och fick utmärkelsen "matchens lirare" mycket på grund av mitt hemjobb! :)

Efter matchen blev det verkligen en lugn eftermiddag. Lunch med hjärtat och sedan tittade vi på one tree hill hela eftermiddagen och nästan hela kvällen. Jag var dock sjukt trött så jag somnade ett antal gånger. Hur som helst hade vi en jättemysig söndag.
Jag älskar verkligen min flickvän!


Hjärtats student -07 > så jävla snygg :) ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0