DIABETESPRYLAR!

Utan dessa vänner skulle en diabetiker inte klara sig. Dessa prylar ligger mig varmt om hjärtat! ;) Jag är rent ut sagt tacksam att dessa produkter finns - kärlek! Självklart är inte detta allt som finns, men det här är det jag använder mig av.




Blå penna; långtidsverkande insulin - lantus
Vit penna; snabbverkande insulin - humalog

Vit apparat; blodsockermätare - clucocard x-meter

Vit burk; teststickor som du sätter in i blodsockermätaren
Grå "manick"; penna som används för att skjuta ett litet hål i fingret så att du får en ut en bloddroppe som sedan droppas på teststickan som då sitter i blodsockermätaren. På fem sekunder visar den vad ditt blodsockervärde är

Vad använder du dig av?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0