EN TISDAG!

Imorse vaknade jag med ett lite väl högt blodsocker, 14.5 mmol. Tog mitt insulin och åt en halv tallrik filmjölk och två mackor med enbart smör på. Till det tog jag 6 enheter humalog.
Låg fortfarande lite högt nu vid lunchen, 12.9 mmol. Bestämde mig för att ta en liten promenad ned till pizzerian för att beställa en avocadosallad. Nu sitter jag här, mätt och belåten. Eftersom jag är glutenintollerant åt jag inget bröd till utan enbart sallad + att jag drack en loka citron. Tog 5 enheter humalog och nu hoppas jag på att blodsockret sjunker lite till :)

Motion - viktigt för en diabetiker men även för andra;

Som ni säkert redan vet är det viktigt att man är aktiv när man har diabetes. Träning hjälper nämligen blodsockret att ligga på en jämn och fin nivå (i alla fall för mig). Jag märker direkt om jag inte har tränat som jag brukar, för då stiger mitt blodsocker. Det är viktigt att man hittar ett sätt som är roligt att motionera på så att man håller igång.
Jag tränar innebandy två dagar i veckan och spelar oftast match på helgen. Har ganska nyligen börjat på gym också, trodde inte att det var min grej men det visade sig vara riktigt roligt faktiskt.

Såhär ser min träning ut denna vecka;

måndag - gymmet

tisdag - innebandyträning

onsdag - innebandyträning

torsdag - gymmet

fredag - vila

lördag - innebandymatch

söndag - vila


Hur motionerar ni? Brukar ni märka på blodsockret om ni inte tränat på ett tag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0