FULLSPÄCKAD LÖRDAG!

Idag är det full fart hela dagen lång. Ska alldeles straxt hoppa in i duschen och därefter äta en ordentlig lunch. Blir nog spaghetti med falukorv och ett glas mjölk. Blodsockret avgör hur mycket insulin jag ska ta till det.
Klockan 16.30 är det matchstart. Efter matchen ska jag hem och duscha snabbt samt äta en stadig middag. Tror att det blir kokt potatis med köttbullar och gräddsås. Direkt därefter ska jag på lagfest så det är mycket i huvudet just nu med blodsocker och insulindoser.
Jag har handlat en flaska vin till ikväll. Black tower, ett vitt vin med alkoholhalt på 8,5 procent. Jag tror att det nästan alltid har gått bra med det vinet och blodsockret. Gäller att äta ordentligt och tänka på att jag har spelat match idag också, så att jag inte tar för mycket insulin och får en insulinkänning. Det är verkligen jättejobbigt när man har druckit alkohol.

Jag får skriva imorgon och se hur det har gått med blodsockret :)


Kommentarer
Postat av: Ida Alfredsson

Jag jobbar som vårdbiträde på ett äldreboende. Inte drömjobbet direkt men det ger en inkomst. Vill egentligen plugga till dietist men har just nu inget som helst pluggsug. så jag väntar lite med det.

2010-02-20 @ 13:06:50
URL: http://yahiida.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Okej, black tower älskar jag, det vita =) Dricker jag ofta fast de är så sött :P Gick det bra annars i fredag?

2010-02-21 @ 16:51:00
URL: http://camilladiabetes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0