HATA..

Dessa insulinkänningar..

Jag var nyss nere och handlade och på hemvägen känner jag mig sådär konstig. Benen hänger liksom inte med och det känns som om jag befinner mig på en annan planet. Den känslan är så fruktansvärt obehaglig, väldigt svårt att förklara men ni diabetiker kanske känner igen er? Bland det värsta tycker jag är hjärtklappningen..

Hur upplever ni era låga blodsockervärden?

 

Jag förstår inte ens riktigt var detta låga blodsockervärde kommer ifrån. 1 timme innan jag gick hade jag 12.3 mmol/l i blodsocker, tog mitt insulin som blev 5 enheter humalog och åt potatisallad, köttbullar, grönsaker och till det drack jag tre små glas mjölk. Jag hajar liksom inte?

Blodsockret visade 4.2 mmol/l när jag kom hem (då känner jag mig helkonstig och mår jättedåligt). Blev ett glas oboy, en minibanan och några dextrosol. Efter 15 minuter hade det gått upp till 6.4 mmol/l. I like! :)


Usch, jag vill verkligen dissa insulinkänningar - det suger!


Kommentarer
Postat av: dessi alias guldfisk

usch, låter inge kul det där :( tur du inte föll ihop :'(

2010-06-09 @ 15:11:48
URL: http://oskrivnabladet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0