GALEN DAG!

Jag gjorde det! :) Jag åkte till arninge igår för att möta upp cissi och titta på en digitalkamera och en mixer innan jag hann ändra mig. Och mycket riktigt kom jag hem med en ny digitalkamera och en mixer, 2500 kronor fattigare. Bilder kommer senare eftersom det inte går att ladda upp nu ;/

Dessutom har min insulinpenna som jag tar lantus med lagt av, den har nog gått i pension. Den känner inte längre för att ge mig mitt insulin så jag ringde till danderyd i måndags & bad dem skriva ut en ny (det är en flergångspenna som man bara byter själva insulinampullen i så jag har ju bara en). Den skulle finnas att hämta på apoteket igår och jag stressade ner dit som en tok i hopp om att få med mig en ny hem, men nej. Först och främst var apoteket tvugna att skicka efter en sådan och den kommer inte först idag efter kl 17 och då är inte jag hemma. Jag får bråka med min gamla penna och se om den har lust att ge mig en sista dos ikväll, annars får jag ta en penna av mamma. Hon är också diabetiker och använder lantus precis som jag, puuh! Ibland har man tur i oturen. Undra vad jag hade gjort annars? Så jag får hämta den imorgon på förmiddagen. Fick åtminstonde med mig en glucagonpenna (nödspruta vid allvarlig hypoglykemi, insulinkänning) hem. Jag har inte haft en sådan hemma på flera år, skäms på mig! Så där blev jag ytterligare 225 kronor fattigare..
När jag äntligen kommer hem för att äta middag märker jag att det saknas en ingrediens för att kunna göra middagen, så fick tänka om och svänga ihop något annat. Typiskt! Och eftersom jag var så galet stressad på eftermiddagen restulterade det i ett mycket fint värde (läs med ironi).. 20.8 mmol/l. Verkligen jättekul, neej! Jaja, det ordnade sig senare under kvällen :)

Ikväll blir det lite onsdagsmys med cissi, lina, tess, sofia och grodan. Det blir middag på madonna och sedan bio i täby centrum :)


Kommentarer
Postat av: Ida Alfredsson

Japp, jag trivs inte med medtronics pump, så jag vill ha en animaz istället =)

Man ska ha lätt för att prata, jag är sjukt lätt pratad spec. när det gäller sex och sådant tabubelagt. Tycker att dte är så sjukt intressant =P

2010-03-31 @ 21:18:36
URL: http://yahiida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0