IRRITERAD TILL TUSEN!

Just nu är jag så fruktansvärt irriterad. Lyssnade på ett klipp från rix morronzoo "hissa och dissa" där dom dissar diabetessprutan. Jag blir så otroligt arg när jag hör detta!

http://www.rixfm.com/webbradio/frameset.php?type=audio 
Där är klippet som gör mig så irriterad! Gå in och lyssna!


Klicka på mappen rix morronzoo, sedan på hissa och dissa och sedan på klippet "ola har fått nog av diabetessprutor".

Ursäkta mig, men vem fan säger så som han gör? Jag blir verkligen jättearg. Har även skickat ett mail till honom där han fick sig en rejäl utskällning! Jag fullkommligt kokar av ilska! Idiot!


CITAT; OLA LUSTIG, RIX MORRONZOO

"diabetiker som ska ta insulinspruta får göra som de andra knarkarna, dom får gå på toaletten"


Så, vad tycker alla om det här klippet?


Kommentarer
Postat av: Johanna

Alltså jag tycker den där Ola verkar lite störd. Jag menar, en diabetiker MÅSTE ju ta sin spruta, det är inget som han/hon väljer. De måste ju göra det för att överhuvudtaget överleva. Och ibland måste de ju göra det på offentliga platser. Visst, jag är oxå spruträdd, men jag förstår att diabetiker måste ta sin spruta. Jag är glad att jag slipper och det tycker jag den där Ola kan vara oxå. Hoppas han får diabetes så som han håller på. Så får han veta hur det känns. Och att han jämför diabetiker med knarkare är ju helt sjukt. Det är diskriminering på hög nivå. Jag blir så arg när jag hör detta. Ska fan skriva ett inlägg i min blogg jag oxå. Vi ska inte tolerera detta!



Bra att du skickat mail till honom. Det ska jag också göra. Hoppas fan inte han kommer undan med detta. Jävla idiot alltså!



Go Emelie<3



Puss<333

2010-03-12 @ 14:53:20
URL: http://hannahsworld.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv: klart jag stödjer dig<3 Dessutom tycker jag inte att man som offentlig person ska uttala sig på detta diskriminerande sätt. Jag hoppas verkligen att han får straff för detta så att det inte upprepas.



Puss<3

2010-03-12 @ 15:16:39
URL: http://hannahsworld.blogg.se/
Postat av: Bettan

Hörde du att han ursäktade sig om sitt uttalande om diabetiker?



Det e bra Emmet, Man ska stå för sin sak! :)

2010-03-12 @ 18:32:51
URL: http://ekronwall.blogg.se/
Postat av: catta

hej

läste med om detta. hekt otroligt sjukt" idoit säger ja bara!!!!



samt tackar, ja älskar att fått börja jobba eheheh! medan andra tycker tvärt om:)

ja pumpen gav mig ketonadioser hel tidne, låg o spydde mm. hade svårt att få bra värdn då ja ligger typ perfa hela tiden ananrds



så pennor är de nu o värderna är nu under kontroll. skall bli kul att se om hba1c går ner med!



har haft ett helvbete att få bra o ordning på bs under matcher där av ja fick pumpen, fick så mycket adrenalinpåslag så ja låg runt 20-25 under matcher medan ja startade på ett värde runt 5.. tog typ 15 enhet i haölvlek o ändå högt efter sedan blev de lågt på natten mm. så häöö de på.

så där av skulle pumpen hjälpa mig men nu har ja gett upp!!!



träningen går de bra mren måste ha en regelbunden helt för att inte få känningar mm hela tiden!

själv då! går de bra med bs o träning för dig?



ja hade ett hba1c innan pu¨mpen på 4.3 sedan höjdes till 5.1 för läkaren sade att de var för lågt. låg typ mellan 4.2 - 4.7 men näör ja startade pumpen så hade ja 5.6 o nu ett halvår efter så hade de gått upp till 6.4. ja som jämt pressar o ligger låg men pumpen gav tvärt om istl.

så nu hopaps ja att pennorna får ner bs till 4- 5 igen! heeheh!!!!



sjukt va de tar över ens huvud. att få ta hba1c är som julafton ju"!



kram catta

2010-03-12 @ 20:24:10
URL: http://diabetesochtraning.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv: ja, alla som kommenterat har hållt med oxå :) Så det är skönt att veta att allt folk inte är så störda som Ola Lustig.



Kram<3

2010-03-13 @ 14:21:43
URL: http://hannahsworld.blogg.se/
Postat av: Ida Alfredsson

ett värde på 4.7 är ett riktigt bra värde. tillåt dig att ligga så "lågt" utan att göra något åt det. Dock är kanske en dag du har match en dum dag att börja =P

2010-03-13 @ 14:49:17
URL: http://yahiida.blogspot.com/
Postat av: Bettan

Jag vet, that's why jag säger att du ska stå för din sak! :)



Jag ler lite extra för att jag fick träffa er idag :) det var mysigt :)

2010-03-14 @ 18:00:39
URL: http://ekronwall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0