BLODSOCKERKURVOR..

Jag mäter alltid..

Blodsockerkurvor några dagar innan jag ska träffa min diabetessjuksköterska eller läkare. Och jag skriver alltid det i en diabetesdagbok, vilket är en himla smart idé. Jag får en betydligt bättre översikt över mitt blodsocker under flera dagar och jag ser tydligare vart man eventuellt kan behöva korrigera insulindoser med mera. Skriver även in om jag har tränat, hur många enheter insulin jag tar och så vidare.

Jag tänkte att..

Ni skulle få ta del av mina blodsockerkurvor de senaste dagarna. Observera att blodsockervärdena den 31/1 är tagna på min gamla blodsockermätare som slår ungefär 2-4 steg högre än min andra, på grund av att något förmodligen är fel på den. Så de värdena är inte riktigt rättivsa. Resterande blodsockervärden är tagna på min gamla blodsockermätare och stämmer därför korrekt.

 



Fler diabetiker som tar blodsockerkurvor och för in i dagbok?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0