SÖNDAGSMYS..

Precis hemkommen..

Från hjärtat där jag har spenderat söndagen, om man bortser från ett litet kort besök nere på pizzerian tillsammans med björn och forsman. Dagen efter fest är det givet att man ses på pizzerian, det är så vi gör här i gråzonen.

Jag och hjärtat har haft en riktig myssöndag, tittat på en massa avsnitt av one tree hill, solsidan, ätit tacos och ben&jerry's. Och det är något som jag äter väldigt sällan så det var smaskigt! :)




Och så finns..

Det säkert dom som tänker något i stil med "du som är diabetiker ska ju inte äta en massa sötsaker" och det är en myt kan jag säga. Diabetiker kan äta sötsaker, det gäller bara att man tar insulin till och kanske inte vräker i sig några enorma mängder. Fast det är lugnt för min del, jag tröttnar ändå väldigt snabbt på sötsaker. Och därefter kan man hålla ett extra öga på blodsockret.

Imorgon tänkte jag..

Att jag skulle bjuda på några bilder från helgen som var väldigt trevlig. Bilder säger mer än tusen ord sägs det ju, så håll utkik!

Sov gott alla / diabetesbruden.


Kommentarer
Postat av: dessi/guldfisk

bra ems att du sa att det är en myt =) jag stör mig på att folk säger "nej men pappa kan inte äta socker, han är ju diabetiker." medan jag menar på eh kan man visst! undrar om vem som har mest koll? ;) jag elr de andra som häver att diabetiker inte får äta socker? samma läste jag i en tidning någon gång för litet tag sen om jag nu minns rätt så stod det "jag saknar att jag inte kan äta sura nappar som jag älskade nu när jag fick diabetes" elr vad det nu stod..

2011-01-31 @ 07:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0