ATT HÄVA..

En insulinkänning..

Kan ibland vara fruktansvärt jobbigt, lite beroende på hur låg man är / hur snabbt hypoglykemin har uppstått. Jag tycker att det är så roligt att jag fick några kommentarer vad andra diabetiker häver sina insulinkänningar med. Därför tänkte jag nu resumera detta och dela med mig till er andra.

 

  • Söt dryck - festis, saft, juice, oboy
  • Godisbit
  • Kex
  • Smörgås

Som ni ser så dominerar oftast dryck. Jag dricker oftast något sött för att häva en känning, det är inte alltid man orkar äta något. Jag brukar ofta häva en känning med ett litet glas oboy. Givetvis varierar det vad jag stoppar i mig beroende på vart jag är, vad jag har tillgång till och vad jag känner för. Och sedan beroende på hur låg jag är i blodsocker + hur snabbt hypoglykemin uppstår, samt hur lång tid det är kvar till nästa måltid.

Peace!


Kommentarer
Postat av: Geo

Jag har fått tips om att man enbart ska käka druvsocker när man får känning.

2012-01-28 @ 17:32:26
URL: http://g-e-o.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0