BLODSOCKER I SAMBAND MED TATUERING..

Inför tatueringen var..

Jag fruktansvärt nervös. Jag var faktiskt nervös redan från morgonen så mellan klockan 06.00-13.00 låg jag runt 14.0 mmol/l trots ökad dos insulin. Ett par timmar efter lunchen, runt 13.30 började blodsockret sakta att smyga sig nedåt. Hade då ett värde på 8.7 mmol/l.

 

Jag och björn stannade på vägen för att äta en cheesburgare på mc dondald's, så att man hade någon form av mat i magen precis innan det var dags. Hade då ett värde på 8.5 mmol/l. Tog inget insulin till hamburgaren eftersom jag hade tagit så pass mycket extra på morgonen/förmiddagen. Därefter mätte jag faktiskt inget mera blodsocker förrän efter tatueringen, vid middagen som vi åt vid ca 16.30. Då hade jag stigit till 14.9 mmol/l, vilket faktiskt inte är så farligt med tanke på all nervositet, allt adrenalin + en cheesburgare utan något insulin till.


Peace!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Det var ju inte så farligt=) Bra parerat!



När jag skulle operera bort gallblåsan lyckades nervositeten höja mitt bs till ca 30 på 2 timmar=D

2011-06-08 @ 22:11:39
URL: http://egobuffa.blogg.se/
Postat av: catta

hej!



sade ja att tatton var skita snygg:)

mitt bs har aldrig påverkats av en tatto. ,men allt är ju oxå hur man mår förövrigt!!. alllt som spelar in i en diabeitkers liv, eller hur:)



skall du med på kryssningen? kolla på min blogg:

wwww.cattasblogg.wordpress.com



kram på dig!

2011-06-14 @ 16:21:56
URL: http://cattasblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0