OM EN..

Timme ska..

Jag och hjärtat börja rulla in mot stan. Jag har duschat och gjort mig i ordning. Slängt på mig lite finare kläder - beiga byxor, grå skjorta och svart väst. Och givetvis har jag fixat till frisyren, det är liksom pricken över i:et. Blev himla snyggt faktiskt! :)

Har dessutom kollat av blodsockret eftersom vi förmodligen kommer att äta tre-rättersmiddag ikväll. Lite klurigt att veta hur man ska göra med insulinet till det. Jag brukar dela upp det eftersom man aldrig riktigt vet när man får maten. Så jag tar x antal enheter till förrätten och sedan tar jag resten av insulinet till varmrätten + någon enhet extra för efterrätten.

Hur som helst så hade jag ett strålande blodsockervärde nu - 5.7 mmol/l. Och eftersom jag vet att det kommer att dröja innan det blir middag så har jag ätit en knäckemacka nu, utan något insulin till för att slippa bli låg innan middagen.


Ha en trevlig onsdagskväll - peace!


Kommentarer
Postat av: Anna S

Smart att dela upp insulinet sådär.

Hoppas att ni får en jättemysig kväll.



2011-05-25 @ 18:39:34
Postat av: jenny

Vad har du på knäckemackan för att blodsockret inte ska ligga lägre?

2011-06-02 @ 22:44:34
URL: http://jenny89bengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0